Hadis Shahih Bukhari

Asalamualaikum..

Alhamdulilah...setiap hari khamis malam .. akk mesti pergi masjid untuk mendengar kuliah hadis shahih bukhari dari seorang ustaz ni.. akk suka suaranya yg mantap dan bersahaja...

Dah setahun dengar kuliah beliau.. ibarat masuk teliga kanan keluar teliga kiri.  pahtu fikir.. apa yg aku dpt ni.. takkan nak setakad ni je pengisian.. haih.. lepas ni akk kau ni kena ambik #lecithin n #omegaguard  utk minda ...hihi..

Baru2 ni  tergeraklah hati nak dapatkan buku terjemahan hadis tersebut .. tak habis lg baca... itulah baru sebulan dh guna  kitab ni memang menarik.. dlm proses belajar...doakan akk agar istiqomah. dan mendapat keberkatan dari allah s.w.t... serta dbukakan pintu hati hamba mu ini untuk terus belajar..sehingga akhir hayat.

sifat sabar yg ditunjukkan oleh rasulullah saw. peribadi baginda.. dpt diterapkan dlm..biz.. iaitu menjaga hubungan dengan manusia juga dengan allah swt.  Tujuan sebenar biz untuk apa.. bermula dari niat... niat yg baik untuk tolong orang lain..untuk hidup lebih sihat.. banyak  berkenaan perniagaan dinyatakan..

Soal jualbeli ada diberitahu..banyak panduan yang dikisahkan dlm hadis tersebut dan boleh dijadikan panduan untuk berbiz...
Norma 0129810664
#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleeefect
#landmarkstudy
#pengedarshaklee

No comments