AMALAN MURAH REZEKI


Assalamualaikum,

Sebagai hamba Allah yang beriman, tentunya kita sangat berkeinginan untuk  menjalin hubungan yang baik dengan Allah s.w.t. Sungguh alangkah meruginya diri kita ini, apabila kita tidak dapat dan tidak mahu menjalin hubungan yang baik dengan Allah s.w.t.

Mengadu pada allah apa yg kita rasa sesungguhnya dia maha mendengar dan melihat.   Melaksanakan tanggunjawab.. solat fardu lima waktu n sunat.  Solat dhuha n tahajud... Tidak menyekutukn allah dengan dosa2..kecil dan besar.

Bersyukur  dan berterima kasih atas nikmat yg diberikan..segalanya dari allah dia yg memberi rezeki yg melimpah ruah.. bukan wang ringgit tapi kesihatan, keamanan, kegembiraan...terima kasih ya allah...segalanya cukup sifat dan pancaindera anugerah mu.

Berzikir dpt mengingati allah.. membuatkan hati kita tenang...selawat keatas nabi muhamad s.a.w.  walaupun kadang2 ssh nak buat.. membaca, menghayati kitab mu... mohon istiqomah..

semuanya mempunyai hubungkait dengan kehidupan kita... sebagai manusia biasa kita tidak lari dari melakukan kesalahan dan kesilapan...
Keajaiban akan menjelma kiranya kita pasrah dan berserah serta bertawakal..

Dari situ mengajar kita erti kesabaran.. kiranya apa yg dihajati tidak kesampaian. Muhasabah diri.. Allah sentiasa menolong hambanya...walaupun kita kadang2 lupa nikmat2 yg beri...masyaallah..
Peringatan untuk diri sendiri..berusaha untuk jd lebih baik..hablulminanas..hablulminallah...
insyaallah...moga allah permudahkan segala urusanku.. dan sahabatku.. dunia dan akhirat.
#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleefect
#tim6awesome
#pengedarshaklee
012.981.0664.
Flowervit.blogspot.my


No comments